Netflix verslaat concurrentie in streamingdienstenrace

Streamingdienst Netflix heeft in het tweede kwartaal een snellere groei doorgemaakt dan verwacht. Het bedrijf wist 8 miljoen nieuwe abonnees aan te trekken, wat de verwachtingen van financiële analisten overtrof. Dit succes is mede te danken aan het nieuwe seizoen van Bridgerton en de thrillerserie Baby Reindeer. De omzet steeg ook harder dan verwacht, waardoor Netflix volgens berekeningen van persbureau Bloomberg het op een na beste halfjaar uit zijn geschiedenis heeft gehad.

In totaal heeft Netflix nu bijna 277,7 miljoen abonnees en de omzet steeg met bijna 17 procent op jaarbasis naar 9,6 miljard dollar. Het bedrijf behaalde een winst van ruim 2,1 miljard dollar, tegenover 1,5 miljard dollar een jaar eerder. Een populaire keuze onder nieuwe abonnees is het goedkopere abonnement met reclames, waar bijna de helft voor kiest.

Netflix is ook de strijd aangegaan met het delen van wachtwoorden en heeft aangegeven dat dit jaar nog meer maatregelen worden genomen om dit tegen te gaan. Terwijl veel andere streamingplatforms kampen met minder sterke groei, lijkt Netflix dus juist te floreren en zich verder te ontwikkelen als marktleider in de streamingindustrie.

Netflix heeft in het tweede kwartaal van dit jaar de verwachtingen overtroffen door 8 miljoen nieuwe abonnees te verwelkomen, mede dankzij het succes van series als Bridgerton en Baby Reindeer. De omzet steeg met bijna 17 procent naar 9,6 miljard dollar en het bedrijf boekte ruim 2,1 miljard dollar winst, mede dankzij de populariteit van goedkopere abonnementen met reclames.